02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
شیرینی میکادو
شیرینی میکادو

شیرینی میکادو

 

مواداولیه👇👇

آرد نخودچی  یک لیوان

آرد سفید یا آرد گندم : دو لیوان

پودر قند : سه چهارملیوان

کره :150 گرم

روغن مایع : سه چهارملیوان

پودر کاکائو : دو ق غ

پودر دارچین : یک ق چ

#تهیه

(من از ده ورق نون آماده استفاده کردم)

آرد الک شده و آرد نخودچی را با هم مخلوط کنید و بمدت ده دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته ومرتب هم بزنید تا جایی که بوی خامی آرد گرفته بشه.

کره و روغن مایع را اضافه کرده هم بزنید؛ حرارت را کم کنید و پودرکاکائو و و پودر دارچین رو اضافه کنید ودر نهایت پودرقند الک شده را اضافه و خوب هم بزنید تا یک دست بشه (اگه موادکمی سفت بود با قاشق روغن مایع اضافه کنید تا کمی روان بشه.

حالا نون میکادو رو روی سطح کار بذارید و مواد( سرد نشه) با پالت یا قاشق پهن کنید ؛تا۳ سانت به لبه نون مواد روی کسان پخش کنید  و سریع ورق بعدی نون را روش بذارین با کف دست آروم فشار بدین تا خوب بچسبه. شیرینی روبرای یک ساعت داخلی خچال بذارین ویه جسم نسبتا سنگین روش بذارین تاکاملا بهم بچسبه.از یخچال که در اومد با چاقو به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

نکته؛

اگه حلوا تون سفت باشه،یا موقع زدن به نونتون حلواتون سرد شده باشه،یا وقتی لایه ها را میگذارید روهم با دست فشار نمیدین یا در آخر جسم سنگین نذارید روش میکادو به هم نمیچسبه و موقع برش از هم جدا میشه.میتونید روشو با شکلات تختهای بن ماری شده تزیین کنید. میتونید تعداد لایه ها را به دلخواه اضافه کنید.

 

😍 نوش جونتون