02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
دسربرفی
دسربرفی

دسربرفی

 

مواد لازم:

·        شکر 1 لیتر

·        شیر اضافه (برای ترکیب با پودرکرم شانتی) 125 میلی لیتر

·        آرد 1 پیمانه

·        شکر 1 پیمانه

·        پودر کرم شانتی 1 بسته

·        نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری

·        کره 125 گرم

·        وانیل نوک قاشق چایخوری

·        پودر نارگیل به مقدارلازم

دسر برفی ترکیه در ظاهر شباهت هایی با باسلوق ایرانی داره چون دسر برفی با پودر نارگیل تهیه میشه در فصل زمستان، تهیه دسر برفی با بافتی عالی و سبک،بسیار دلچسبه

 

🍀طرز تهیه :

برای تهیه دسربرفی، ابتدادر تابه ای آرد و نشاسته ذرت را همراه با کره روی حرارت قرارداده و تفت بدین تا خامی آرد گرفته بشه. 1 لیتر شیر به همراه 1 پیمانه شکر  اضافه کنید. هم بزنید تاشکر کاملا حل شده و مخلوط به غلظت ی مثل فرنی برسد. (حدود 10الی 15 دقیقه زمان لازمه تا مخلوط غلیظی داشته باشید) پس از گذشت این مدت، وقتی می خواهید تابه را از روی حرارت بردارید،وانیل رو به مواد اضافه کنید.

 پودر کرم شانتی را در125 میلی لیتر شیر حل کرده و هم بزنید تامخلوط مثل خامه فرم گرفته بشه. (در دستور تهیه دسر برفی، به جای ترکیب پودرکرم شانتی و شیر،می توانید از خامه فرم گرفته و یا پودر خامه نیز استفاده کنید)

 

در ظرفی که می خواهید دسر رو در آن سرو کنید، یک لایه ضخیم پودر نارگیل بریزید و نصف مواد دسر راروی پودر نارگیل ریخته و روی آن را با مخلوط پودر کرم شانتی و شیر،کاملا بپوشانید. مجددا روی مواد را پودر نارگیل ریخته و سطح دسر را با پودر نارگیل پوشش دهید. ظرف حاوی دسر را برای مدت 8 الی 9 ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان، دسر برفی شما آماده سرو می باشد. می توانید روی آن را به دلخواه تزئین کرده، برش بزنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

🌸نکات:

کرم شانتی یک کرم ترکیه ای مشابه خامه فرم گرفته می باشد. پودر کرم شانتی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این پودر را باید با شیر مخلوط کرده تا به فرم مورد نظر برسد. اما شما می توانید به جای ترکیب پودرکرم شانتی و شیر،از خامه قنادی فرم گرفته هم استفاده کنید.

شما می توانید دسر برفی قالبی تهیه کنید. به این صورتکه فنجان یا قالب مورد نظر را تر کرده، از مواد دسر و کرم شانتی داخل آنبریزید و دریخچال قرار بدین تا خودشو بگیره. پس از گذشت زمان لازم، دسر را از قالب یا فنجان جدا کرده و به طور کامل آغشته به پودر نارگیل کنید. 

تمام